6.00 – 8.00
Ranné schádzanie sa detí pred vyučovaním (počúvanie rozprávok z CD; spoločenské hry, čítanie rozprávok – individuálne, spoločné a kolektívne hry)
11.40 – 12.30 OBED
- hygienické návyky, kultúra stolovania
- pomoc pri stravovaní – rozdávanie obedov, pomoc pri krájaní mäsa
- denné vyhodnotenie správanie sa v školskej jedálni
12.30 – 13.15 ODPOČINKOVÁ ČINNOSŤ
Odpočinok na koberci, ležadle, v prírode; pokojné hry, tvorivé, tematické hry s pravidlami; stolové a spoločenské hry podľa výberu detí; prezeranie obrázkov, zbierok albumov; čítanie časopisov, kníh; počúvanie rádia, magnetofónových nahrávok, premietanie filmov; rozhovory o prečítaných knihách, televíznych, divadelných predstaveniach; rozprávanie s vychovávateľkou o problémoch žiakov; rozprávanie vlastných zážitkov; hry s hračkami; pomalá prechádzka; oddych v prírode na lavičkách, dekách, na trávniku; relaxačné cvičenia.
- Detailná relaxácia s prvkami muzikoterapie
- Relaxácia s hudbou a cvičením
- Relaxačné príbehy s možnosťou využitia učiva + cvičenia
- Relaxačné príbehy – využitie poézie + cvičenia
- Relaxačné príbehy – rozprávky, články + cvičenia
- Relaxácia s hudbou
13.15 – 14.00 Záujmová činnosť vo výchovno-vzdelávacej oblasti
Esteticko-výchovná – zisťovanie výtvarných schopností žiakov; práca z prírodného materiálu; výtvarné stvárnenie skutočnosti, zoznámenie sa s ilustráciou v knihe; kreslenie a maľovanie na námety jarnej prírody; práca s modelovacou hmotou; hra s hlasom, nácvik piesne; vytlieskavanie a vyklopkávanie rytmu; pocúvanie detských piesní; nácvik ľudovej hudobno-pohybovej hry; dramatizácia rozprávky.
Spoločensko-výchovná – kultúra stolovania, predchádzanie úrazom, kladný vzťah k zvieratám, úcta k ľuďom, uvedomiť si svoju osobnosť, dodržiavať pravidlá cestnej premávky, preferovať hodnotu zvykov, objasniť význam zvykov a Vianoc, prejaviť ohľaduplnosť, vymenovať symboly štátu, uvedomiť si hodnotu zdravia, ochrana zdravia, prejaviť záujem o knihu, vyhľadávať zaujímavosti, šetrenie vody a jej ochrana, vnímať estetickú hodnotu životného prostredia, rozvoj tolerancie, prehlbovať dôležitosť rodiny, prejaviť vďačnosť.
Športovo-zdravotná – dbať na bezpečnosť detí pri hrách, rozvíjať športovú zdatnosť, viesť deti k pravidelnému pohybu, vzbudiť záujem o súťaživé hry, rozvíjať hrubú motoriku, pohybovú obratnosť, preferovať zdravé súťaženie, relaxovať pravidelným cvičením a pohybom, uplatňovať základné princípy zdravého životného štýlu, precvičovať pozornosť a presnosť, dodržiavať pravidlá hry, vedieť prijať prehru, súťaživosť fair – play , rozvíjať zmysel pre dynamiku pohybu, rozvíjať fyzickú kondíciu.
Pracovno-technická – rozvíjať základné zručnosti, zdokonaľovať presnosť, obratnosť, zručnosť a bezpečnosť pri práci, upevniť predstavivosť a trpezlivosť; navrhnúť, vytvoriť, rozvíjať cit pre krásu; rozvíjať fantáziu, jemnú motoriku; zodpovednosť, čistotu pri práci, bezpečnosť.
Prírodovedná – pestovať kladný vzťah k prírode, pozorovať a poznávať ju, pochopiť základné princípy ochrany životného prostredia, oceniť dôležitosť prírody, vzbudiť záujem a radosť o les, starostlivosť o kvety, poznať niektoré druhy izbových kvetov, rozvíjať vedomosti o lesnom ekosystéme, rozširovať poznatky o zvieratách, vnímať potrebu šetrenia a ochrany vody, poznávať jednotlivé druhy stromov, separovať a triediť odpad.
14.00 – 15.00 Rekreačná oblasť výchovy
Dbať na bezpečnosť detí pri hrách, rozvíjať športovú zdatnosť, viesť deti k pravidelnému pohybu, vzbudiť záujem o súťaživé hry, rozvíjať hrubú motoriku, pohybovú obratnosť, preferovať zdravé súťaženie, relaxovať pravidelným cvičením a pohybom, uplatňovať základné princípy zdravého životného štýlu, precvičovať pozornosť a presnosť, dodržiavať pravidlá hry, vedieť prijať prehru, súťaživosť fair – play , rozvíjať zmysel pre dynamiku pohybu, rozvíjať fyzickú kondíciu.
15.00 – 16.00 Vzdelávacia činnosť výchovy
Didaktické hry z matematiky, slovenského jazyka, prírodoveda – doplňovačky, tajničky, kvízy, čitateľská dielňa, zmyslové hry, slovná zásoba, hlavolamy, reprodukcia čítaného textu.
16.00 – 17.00 Večerná služba
Spoločenské hry, čítanie, kreslenie, stolové hry, počúvanie relaxačnej hudby.